1920

Varied Air and Variations (1920-1922)

Study #2 for Ears or Aural and Mental Exercise!!!, pour piano

Œuvre

Study No. 23: Allegro (1920-1923)

pour piano

Œuvre

The Collection (1920)

pour voix médium et piano (ou orgue ? ), avec "Response by the Village Choir"

Œuvre

Grantchester (1920)

pour voix médium et piano

Œuvre

An Election (1920-1923)

Down with Politicians & Up with the People!!, pour chœur d'hommes et orchestre

Œuvre

August (1920)

pour voix médium et piano

Œuvre

La Fede (1920)

pour voix médium et piano

Œuvre

On the Counter (1920)

pour voix médium et piano

Œuvre

The White Gulls (1920-1921)

pour voix médium et piano

Œuvre

Maple Leaves (1920)

pour voix médium et piano

Œuvre

Nov. 2, 1920 (An Election) (1920-1921)

pour voix médium et piano

Œuvre

Old Home Day (1920)

Ducite ab urbe domum, mea carmina, ducite Daphnim, pour voix médium et piano

Œuvre
1914

Sneak Thief (1914)

pour chœur à l'unisson, trompette et piano

Œuvre

General William Booth Enters into Heaven (1914)

pour voix grave et piano

Œuvre

Hallowe'en (1914)

pour quatuor à cordes et piano

Œuvre

The Rainbow (1914)

pour orchestre de chambre avec voix ad libitum

Œuvre

December (1914)

A Winter Orgy pour chœur d'hommes à l'unisson et ensemble à vent

Œuvre

Orchestral Set No. 1: Three Places in New England (1914-1916)

Œuvre

The See'r (1914-1920)

pour voix médium et piano

Œuvre

Smoke (1914-1915)

pour voix médium et piano

Œuvre

Walt Whitman (1914-1921)

From 20th Stanza, pour voix médium et piano

Œuvre

Study No. 19 (1914)

Study in major and minor intensities, pour piano

Œuvre

At the River (1914-1916)

d'après la quatrième sonate pour violon et piano, pour voix médium et piano

Œuvre

Walt Whitman (1914)

pour chœur mixte et orchestre de chambre

Œuvre

Tom Sails Away (1914-1917)

pour voix médium et piano

Œuvre

The Rainbow (So May It Be!) (1914-1921)

pour voix médium et piano

Œuvre
1912

Decoration day (1912-1913)

A Symphony: New England Holidays, second mouvement, Spring

Œuvre

Robert Browning Overture (1912-1914)

pour orchestre

Œuvre

Decoration Day for Violin and Piano (1912-1919)

Œuvre

Study No. 9: The Anti-Abolitionist Riots in the 1830's and 1840's (1912-1913)

pour piano

Œuvre

Matthew Arnold Overture (1912)

pour orchestre

Œuvre

The Children's Hour (1912-1913)

pour voix médium et piano

Œuvre

Set No. 3 (1912-1918)

pour orchestre de chambre

Œuvre

Orchestral Set No. 3 (1912-1922)

Œuvre

Study No. 10 (1912-1913)

pour piano

Œuvre

Vote for Names! Names! Names! (1912)

pour voix aiguë et piano

Œuvre

Study No. 5: Moderato con anima (1912-1913)

pour piano

Œuvre

Study No. 6: Andante (1912-1913)

pour piano

Œuvre

Study No. 8: Trio (Allegro moderato - Presto) (1912-1913)

pour piano

Œuvre

The Indians (1912-1921)

pour voix médium et piano

Œuvre

West London (1912-1921)

A Sonnet, pour voix médium et piano

Œuvre
1907

Scherzo: All the Way Around and Back (1907-1908)

pour ensemble

Œuvre

String Quartet No. 2 (1907-1913)

Œuvre

Set No. 1 (1907-1916)

pour orchestre de chambre

Œuvre

Study No. 7: Andante cantabile (1907-1913)

pour piano

Œuvre

Take-Off No. 7: Mike Donlin-Johnny Evers (1907)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Œuvre

Autumn (1907-1908)

pour voix médium et piano

Œuvre

Take-Off No. 8: Willy Keeler at Bat (1907)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Œuvre

Runaway Horse on Main Street (1907-1908)

pour fanfare

Œuvre

Study No. 4: Allegro moderato (1907-1908)

pour piano

Œuvre

His Exaltation (1907-1913)

adaptation de la Seconde sonate pour violon pour voix grave (ou chœur à l'unisson) et piano

Œuvre

Runaway Horse on Main Street (1907-1911)

pour voix et piano

Œuvre

Soliloquy (1907-1917)

or a Study in 7ths and Other Things, pour voix aiguë et piano

Œuvre
1902

Four Ragtime Dances (1902-1911)

pour orchestre

Œuvre

Prelude on "Eventide" (1902-1908)

pour baryton ou trombone, orgue et deux violons

Œuvre

Three Harvest Home Chorales (1902-1915)

pour chœur mixte, cuivres et orgue

Œuvre

Processional: Let There Be Light (1902-1903)

pour chœur et orgue

Œuvre

Religion (1902-1914)

pour voix médium et piano

Œuvre

Rosenzweige (1902-1903)

pour voix médium et piano

Œuvre

Weil' auf mir / Eyes so dark (1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

Drum Corps or Scuffle (1902)

pour piano quatre mains

Œuvre

Mirage (1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

Skit for Danbury Fair (1902)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Œuvre

Forward into Light (1902)

aria pour ténor (ou soprano) et piano, tirée de la cantate The Celestial Country

Œuvre

Omens and Oracles (1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

Tarrant Moss (1902-1903)

pour voix médium et piano

Œuvre

Psalm 14 (1902)

pour double chœur mixte a cappella

Œuvre

A Perfect Day (1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

Sehnsucht (1902-1903)

pour voix médium et piano

Œuvre
1901

From the Steeples and the Mountains (1901)

pour cuivres et cloches

Œuvre

Sonata No. 1 for Violin and Piano (1901-1917)

Œuvre

Sonata No. 3 for Violin and Piano (1901-1914)

Œuvre

Sonata No. 2 for Violin and Piano (1901-1917)

Œuvre

Largo for Violin, Clarinet, and Piano (1901-1934)

Œuvre

Symphony No. 3: The Camp Meeting (1901-1904)

Œuvre

Because Thou Art (1901-1902)

pour voix grave et piano

Œuvre

The Camp Meeting (1901-1912)

pour voix grave et piano, tiré de la Symphony No. 3

Œuvre

Sonata No. 1 for Piano (1901-1909)

Œuvre

Psalm 25 (1901)

pour chœur mixte à quatre voix et orgue

Œuvre

Minnelied (1901)

pour voix médium et piano

Œuvre

Nature's Way (1901-1910)

pour voix médium et piano

Œuvre

Song without words [II] (1901)

pour voix et piano

Œuvre

Élégie (1901)

pour voix médium et piano

Œuvre

Marie (1901-1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

On Judges' Walk (1901-1902)

pour voix aiguë et piano

Œuvre
1900

A Brass Serenade (1900)

arrangement de Donald Bullock à partir de la version originale pour voix et piano

Œuvre

Four Songs for Brass Quintet (1900)

arranged by Kenneth Singleton from original versions for voice and piano

Œuvre

Gong on the Hook and Ladder (1900)

or Firemen's Parade on Main Street

Œuvre

Largo for Violin and Piano (1900)

Œuvre

Sonata No. 4 for Violin and Piano: Children's Day at the Camp Meeting (1900-1916)

Œuvre

Kyrie (1900)

pour chœur mixte

Œuvre

Berceuse (1900-1903)

pour voix médium et piano

Œuvre

Grace (1900-1903)

pour voix médium et piano

Œuvre

Lord God, Thy Sea Is Mighty (1900-1901)

pour chœur mixte et orgue

Œuvre

O Maiden Fair (1900)

pour baryton, chœur d'hommes et piano

Œuvre

Flag Song (1900)

pour voix grave et piano

Œuvre

My Sweet Jeanette (1900)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre

Evidence (1900-1910)

pour voix médium et piano

Œuvre

My Native Land [II] (1900-1901)

pour voix médium et piano

Œuvre

Du alte Mutter / My dear old mother (1900-1902)

pour voix médium et piano

Œuvre
1899

An Old Song Deranged (1899-1905)

pour ensemble

Œuvre

Set for Theatre Orchestra (1899-1915)

pour orchestre de théâtre ou de chambre

Œuvre

Symphony No. 2 (1899-1902)

Œuvre

Allegro (1899-1900)

pour voix médium et piano

Œuvre

Songs my mother taught me (1899-1901)

pour voix grave et piano

Œuvre

Nine Ragtime Pieces (1899)

pour ensemble ou orchestre de chambre

Œuvre

In My Beloved's Eyes (1899)

pour voix médium et piano

Œuvre

My Task (1899)

pour voix et piano

Œuvre

Incomplete song [I] (1899)

pour voix

Œuvre

The Light That Is Felt (1899-1903)

pour voix grave et piano

Œuvre

Walking (1899-1900)

pour voix médium et piano

Œuvre

Psalm 135 (1899-1902)

Anthem-Processional, pour chœur mixte, cuivres, percussion et orgue

Œuvre

Atalanta (1899)

pour voix médium et piano

Œuvre

Where the eagle cannot see (1899-1906)

pour voix médium et piano

Œuvre

Who knows the light (1899)

pour voix et piano

Œuvre
1898

"Adeste Fideles" in an Organ Prelude (1898)

pour orgue

Œuvre

Her Eyes (1898)

pour voix médium et piano

Œuvre

Anthem: With Hearts Rejoicing Ever (1898-1907)

pour voix d'enfant et orgue

Œuvre

Slugging a vampire (1898-1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

Chanson de Florian (1898)

pour voix grave et piano

Œuvre

Invention in D (1898)

pour piano

Œuvre

Psalm 100 (1898-1902)

pour chœur d'enfants et chœur mixte a cappella

Œuvre

The Ending Year (1898-1902)

pour voix grave et piano

Œuvre

Feldeinsamkeit / In Summer Fields (1898)

pour voix médium et piano

Œuvre

Friendship (1898-1899)

pour voix médium et piano

Œuvre

Gruss (1898-1899)

pour voix médium et piano

Œuvre

Night of Frost in May (1898-1920)

pour voix grave et piano

Œuvre

The Only Son (1898)

pour voix aiguë et piano

Œuvre

The Song of the Dead (1898)

pour voix grave et piano

Œuvre

There is a lane (1898-1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

Widmung (1898)

pour voix aiguë et piano

Œuvre

March: The Circus Band (1898)

pour ensemble

Œuvre

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano

Œuvre

Fugue in E (1898)

pour orgue

Œuvre

All-Forgiving, look on me (1898-1899)

pour chœur mixte à quatre voix a cappella

Œuvre

The Coming of the Day (1898)

pour voix et piano

Œuvre

God Bless and Keep Thee (1898-1902)

pour voix grave et piano

Œuvre

Harpalus (1898-1902)

pour voix aiguë et piano

Œuvre

I knew and loved a maid (1898-1899)

pour voix grave et piano

Œuvre

The Love Song of Har Dyal (1898-1903)

pour voix aiguë et piano

Œuvre

Yale-Princeton Football Game (1898-1911)

Two Halves in Two Minutes, pour orchestre

Œuvre

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano

Œuvre

Fugue in C Minor (1898)

pour orgue

Œuvre

A Night Thought (1898-1916)

pour voix grave et piano

Œuvre

An Old Flame (1898-1901)

pour voix médium et piano

Œuvre

Interludes for Hymns (1898)

pour orgue

Œuvre

The Celestial Country (1898-1902)

pour ténor et baryton, deux quatuors vocaux, chœur mixte et ensemble instrumental

Œuvre

The Old Mother (1898-1902)

pour voix médium et piano

Œuvre

Rosamunde (1898)

pour voix médium et piano

Œuvre

Ich grolle nicht / I'll not complain (1898-1901)

pour voix médium et piano

Œuvre

Naught that country needeth (1898-1899)

aria pour baryton de la cantate The Celestial Country

Œuvre

Thee I Love (1898)

pour voix et piano

Œuvre

The World's Wanderers (1898-1899)

pour voix médium et piano

Œuvre

Wie Melodien zieht es mir (1898-1900)

pour voix aiguë et piano

Œuvre
1897

Hymn of Trust (1897-1898)

pour voix médium et piano ou orgue

Œuvre

Her gown was of vermilion silk (1897)

pour voix médium et piano

Œuvre

Country Celestial (1897-1898)

pour voix grave et piano

Œuvre

Postlude for Thanksgiving Service (1897)

pour orgue

Œuvre

The Bells of Yale (1897)

pour baryton, chœur d'hommes et violoncelle

Œuvre

Song (1897)

pour voix médium et piano

Œuvre

Pre-First Sonata for Violin and Piano (1897-1913)

Œuvre

Partsong in B-flat (1897)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre

Du bist wie eine Blume (1897)

pour voix médium et piano

Œuvre

My Native Land [I] (1897-1900)

pour voix et piano

Œuvre

Fugue in Four Greek Modes (1897)

fragment pour quatuor à cordes

Œuvre

Age of Gold (1897)

pour chœur d'hommes

Œuvre

Partsong in E-flat (1897)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre

Dreams (1897)

pour voix médium et piano

Œuvre

The Sun shines hot (1897)

pour voix et piano

Œuvre

Die Lotosblume / The Lotus Flower (1897-1898)

pour voix médium et piano

Œuvre

Memories: a. Very Pleasant; b. Rather Sad (1897)

pour voix médium et piano

Œuvre

Dream Sweetly (1897)

pour voix et piano

Œuvre

No More (1897)

pour voix médium et piano

Œuvre

Qu'il m'irait bien (1897-1899)

pour voix médium et piano

Œuvre
1896

Schubert: Marche Militaire in D (1896-1897)

pour orchestre

Œuvre

Schubert: Impromptu in B flat (1896-1897)

pour flûte, clarinette et cordes

Œuvre

Schumann: "Préambule" and "Valse noble" from Carnaval (1896-1897)

pour orchestre

Œuvre

String Quartet No. 1: From the Salvation Army (1896-1900)

A Revival Service

Œuvre

Burlesque Storm (1896)

pour deux pianos

Œuvre

The All-Enduring (1896)

pour voix médium et piano

Œuvre

Overture in G Minor (1896-1897)

pour orchestre

Œuvre

Fugue in Four Keys on "The Shining Shore" (1896-1903)

pour flûte, cornet et cordes

Œuvre

A Song of Mory's (1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre

DKE Show [III], song with chorus (1896-1897)

pour voix et piano

Œuvre

A Scotch Lullaby (1896)

pour voix médium et piano

Œuvre

March in G and C for Piano, with "See the Conquering Hero Comes" (1896-1897)

pour piano

Œuvre

Life of the World (1896)

pour chœur mixte

Œuvre

Partsong in A (1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre

Pass the Can Along (1896-1897)

pour voix et piano

Œuvre

Frühlingslied (1896-1898)

pour voix médium et piano

Œuvre

I travelled among unknown men (1896-1901)

pour voix médium et piano

Œuvre

In the Alley (1896)

pour voix médium et piano

Œuvre

The Side Show (1896-1921)

pour voix médium et piano

Œuvre

There is a certain garden (1896-1898)

pour voix grave et piano

Œuvre

When stars are in the quiet skies (1896-1900)

pour voix médium et piano

Œuvre

Bread of the World (1896-1897)

pour chœur à l'unisson et orgue

Œuvre

Song without words [III] (1896)

pour voix et piano

Œuvre
1895

The Boys in Blue (1895-1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre

Symphony No. 1 (1895-1898)

Œuvre

March No. 5 for Piano, with "Annie Lisle" (1895-1896)

pour piano

Œuvre

March in F and C, with "Omega Lambda Chi" (1895-1896)

pour fanfare

Œuvre

March No. 3 for Piano, with "Omega Lambda Chi" (1895-1896)

pour piano

Œuvre

March No. 3, with "My Old Kentucky Home" (1895)

pour ensemble

Œuvre

For You and Me! (1895-1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre

Serenade (1895)

pour chœur mixte ou ensemble vocal a cappella

Œuvre

In April-tide (1895-1897)

pour voix médium et piano

Œuvre

March No. 2 for Piano, with "Son of a Gambolier" (1895)

pour piano

Œuvre

March No. 6 for Piano, with "Here's to Good Old Yale" (1895-1896)

pour piano

Œuvre

Amphion (1895-1896)

pour voix médium et piano

Œuvre

Canon [I] (1895-1896)

pour voix médium ou aiguë et piano

Œuvre

Ein Ton / I hear a tone (1895-1900)

pour voix médium et piano

Œuvre

I Think of Thee, My God (1895-1896)

pour chœur mixte à quatre voix a cappella

Œuvre

The Light That Is Felt (1895-1898)

pour basse soliste, chœur mixte et orgue

Œuvre

Through Night and Day (1895-1898)

pour voix médium et piano

Œuvre

Rough Wind (1895-1902)

pour voix aiguë et piano

Œuvre
1892

Schubert: Impromptu in C Minor (1892-1897)

pour orchestre

Œuvre

Adagio in F (1892)

pour orgue

Œuvre

Easter Carol (1892-1896)

pour quatuor vocal, chœur mixte à quatre voix et orgue

Œuvre

March No. 4 in F and C (1892-1894)

pour ensemble

Œuvre

Rock of Ages (1892)

pour voix médium et orgue

Œuvre

William Will (1892-1896)

A Republican Campaign Song, pour voix médium et piano

Œuvre

March No. 2, with "Son of a Gambolier" (1892-1895)

pour ensemble

Œuvre

March No. 3 in F and C (1892-1893)

pour ensemble

Œuvre

March "Intercollegiate," with "Annie Lisle" (1892)

pour fanfare

Œuvre

I Come to Thee (1892)

God of My Life, pour chœur mixte à quatre voix

Œuvre

The Year's at the Spring (1892)

pour chœur mixte ou ensemble vocal a cappella

Œuvre

In Autumn (1892-1896)

pour voix médium et piano

Œuvre

A Song of a Gambolier (1892-1895)

pour voix aiguë et piano, avec ad libitum des Kazoo, flûtes, fifres, flageolets, piccolos, ocarinas

Œuvre

To Edith (1892-1919)

pour voix médium et piano

Œuvre
Date non spécifiée

Université de Yale http://drs.library.yale.edu *(lien vérifié en juillet 2012).*Les dates de compositions sont souvent approximatives ou représentent une fourchette de dates. Pour plus de précisions, consulter les notes du catalogue raisonné de l’Université de Yale susmentionné.

Autres pièces
  • Exercices :
    *Canon in A Minor [I], 1895 ;
    *Canon in A minor [II], pour trio à cordes, 1898 ;
    *Canon in C, pour trio à cordes, 1898 ;
    *Canon in D [I], pour trio à cordes, 1895 ;
    *Canon in D [II], pour soprano, ténor (?) et clavier, 1896 ;
    *Canon in E, pour trio à cordes, 1896 ;
    *Canon in F, à quatre voix, 1896 ;
    *Canon in G flat, pour trio à cordes, 1896 ;
    *Canon in G, à quatre voix, 1896 ;
    *Counterpoint Exercise in A, à quatre voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in C, à quatre voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in D flat, à trois voix, 1897 ;
    *Counterpoint Exercise in E [I], à trois voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in E [II], à trois voix, 1892 ;
    *Counterpoint Exercise in F, à quatre voix, 1892 ;
    *Exercises in Fugal Answers, 1893 ;
    *Burlesque Amen, 1891 ;
    *Burlesque Cadenza, 1892 ;
    *Burlesque Canon in C, à quatre voix à l’unisson, 1892 ;
    *Burlesque Canon in F, 1892 ;
    *Burlesque Exercise in C [I], 1892 ;
    *Burlesque Exercise in C [II], 1893 ;
    *Burlesque Exercise in C [III], pour deux instruments et orgue, 1892 ;
    *Burlesque Exercise in C [IV], 1896 ;
    *Burlesque Exercise in C Minor, 1895 ;
    *Burlesque Harmonization in C, 1892 ;
    *Burlesque Harmonization in F over E flat, 1891 ;
    *Burlesque Harmonizations of “London Bridge”, Peer international, 1891 ;
    *Burlesque Heart-Song, pour voix, 1900 ;
    *Burlesque Song-Opening, D-G, 1919 ;
    *Burlesque Whole-Tone Exercise, 1897 ;
    *Election Memo, 1912 ;
    *Experiments, 1891 (?) ;
    *Fugue in Four Keys [I], 1893 ;
    *Fugue in Four Keys [II], 1893 ;
    *Take-Off on “Surprise Symphony”, 1909 ;
    *Polytonal Canon, 1899 ;
    *Polytonal Exercise, 1892.
  • Pièces perdues ou projets :
    *Autumn Landscapes from Pine Mountain, pour orchestre, 1904, perdu ;
    *Two Contemplations, pour orchestre, 14:30 min., projet ;
    *Down East Overture, pour orchestre, 1897-98, perdu ;
    *Hawthorne Concerto for Piano and Orchestra, 1910, perdu ;
    *List: Music and Democracy!, entre 1935 et 1942, projet de 27 mouvements ;
    *March No. 1, 1890-92, dérivé de [work:32436][March No. 1 for Piano, with “Year of Jubilee”], perdu ;
    *March No. 6, with “Here’s to Good Old Yale”, 1889-97, d’après [work:32440][March No. 6 for Piano, with “Here’s to Good Old Yale”], perdu ;
    *Three Outdoor Scenes, pour orchestre, 11 minutes, I.Allegro vivace; II.Largo sostenuto: The Pond; III.Central Park in the Dark, projet ;
    *Overture: The American Woods, 1889, perdu ;
    *Piece for Horns and Strings (on “Watchman”), pour cor (2 ?) et cordes, 1905, perdu ;
    *Quarter-Tone Chorale for Strings, pour quintette à cordes, 1913-14, perdu, reconstitué Alan Stout, publié par Peters en 1974, créé le 20 mai 1975 à New York par le Juilliard ensemble, direction : Richard Dufallo ;
    *Ragtime Dance, 1902-1903, perdu, mouvement développpé dans la [work:9434][Sonata No. 3 for Violin and Piano] ;
    *Set: Sounds!, projet en quatre mouvements : I.Mulbery Tre [Mulberry Trees] Mountain Trees; II.Hanover Sq[uare] before War Walking Song; III.Park Sq[uare]; IV.Thoreau ;
    *Set for Orchestra: Tone Pictures of Some Bygone Days, 23:30 minutes, c. 1930, I.The Rockstrewn Hills Join in with the Church Bells; II.Calcium Light Night on the Campus; III.A Yale-Princeton Football Game; IV.Central Park in the Dark; V.The Question of Existence-A Cosmic Landscape ;
    *Set of Cartoons or Take-Offs, 1898-1916, en partie perdu, mouvement III, voir [work:32415][Take-Off No. 3: Rube Trying to Walk 2 to 3!!], mouvement VII, voir [work:32395][Take-Off No. 7: Mike Donlin-Johnny Evers], mouvement VIII, voir [work:32396][Take-Off No. 8: Willy Keeler at Bat] ;
    Set of Overtures: Men of Literature, pour orchestre, 1904-1912, en partie perdu, I. Robert Browning, voir [work:9409][Robert Browning Overture] ; II. [Ralph Waldo] Emerson, voir [work:32373][Emerson Overture for Piano and Orchestra] ; III. Matthew Arnold, voir [work:32374][Matthew Arnold Overture] ; IV. [Bronson] Alcott, voir [work:32243][Alcott Overture] ; V. Walt Whitman, perdu ; VI. [John Greenleaf] Whittier, perdu ; VII. Henry Ward Beecher, perdu ou seulement en projet ;
    Set of Proposed Movements [I], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.The New River; II.Maple Leaves; III.Charlie Rutlage; IV.The Indians; V.Ann Street.Set of Proposed Movements [II], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.At Sea; II.Disclosure; III.Swimmers; IV.The See’r; V.Walt Whitman; VI.Thoreau: VII.Old Home Day; VIII.Mists; IX.The Cage;Set of Proposed Movements [III], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.Walking; II.Religion(ou ?)Those Evening Bells! ; III.The South Wind / Die Lotosblume; IV.The White Gulls; V.Two Little Flowers; VI.Like a Sick Eagle; VII.The Last Reader; VIII.Evening; IX.Immortality;Set of Proposed Movements [IV], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.At Sea; II.The New River; III.The Indians; IV.The Rainbow;Set of Three Pieces, pour orchestre de chambre, 1934, I.[work:9420][Hallowe’en] ; II. [work:9437][The Pond] ; III. [work:32388][The Gong on the Hook and Ladder] ;A Symposium-Five Movements for Orchestra, projet, 16:30 minutes, 1930, I.Processional (In the Church), voir [work:32505][Processional: Let There Be Light] ; II. The Rainbow (In the Sky), voir [work:32657][The Rainbow (So May It Be!)] ; III.Tone Roads (In the Wagon), voir [work:9441][Tone Roads et al.] ; IV.The Unanswered Question (In Contemplation), voir [work:9439][The Unanswered Question] ; V.Robert Browning (In the Heart and Mind), voir [work:9409][Robert Browning Overture] ;Walking Suite, projet, pour orchestre de chambre, 1921, I.In the Car; II.In the Shop(Take-off: Factory noises); III.In the Yard; IV.In the Open;General Booth Enters into HeavenouSalvation, pour chœur d’hommes et fanfare, 1914, perdu ;Holiday March, pour fanfare, 1885-86, perdu ;March for Dewey Day, pour fanfare, avant 1899, perdu ;Overture: Town, Gown and State, pour fanfare, 1896, perdu ;Slow March, with “Adeste Fideles”, pour fanfare, 1886-87, perdu ;Largo for Violin and Organ, 1901, perdu, créé à New York le 16 déc. 1901 par William Haesche et Charles Ives ;List: Possible Movements for Sets, comprend I. [work:32508][December] ; II. [work:32672][September] ; III. [work:32571][Elégie] ; IV. [work:32621][Maple Leaves] ; V. [work:32556][The Children’s Hour] ; VI. [work:32640][Nov. 2, 1920] ; VII. [work:32612][The Last Reader] ; VIII. [work:32658][Religion] ; IX. [work:32506][Serenity] ; X. [work:32543][At the River][work:32710] ; XI. [Two Little Flowers] ;Piece for Cornet and Strings (on “The Beautiful River”), 1905, perdu ;Piece for Cornet (on “Katy Darling”), perdu ;Pre-First String Quartet, 1894-98, perdu ;Pre-Pre-First Sonata for Violin and Piano, 1895, perdu ;Pre-Second String Quartet, 1904-055, perdu ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 1, projet, 8 minutes, 1934, I.Largo; II.* *[work:9429][Scherzo: All the Way Around and Back] ; III. [work:9438][The Rainbow] ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 2, projet, 8 minutes, 1934, I. Allegretto sombreoso: [work:32606][The “Incantation”] ; II. [work:32413][Scherzo: Over the Pavements] ; III. Adagio sostenuto: [work:9410][At Sea] ;Sonata for Trumpet and Organ, 1900, perdu ;Sonata No. 5 for Violin and Piano: “New England Holidays”, projet, 1912-19, I. Washington’s Birthday ; II. [work:9415][Decoration day] (Very slowly-Allegro, 7 minutes ; III. The Fourth of July ; IV. Thanksgiving and Forefathers’ Day ;Song without Words for Cello, 1890, perdu ;Trio for Violin, Clarinet, and Piano, 1902-03, perdu ;Walden Sounds, pour cloches, flûte, harpe éolienne, bois, cordes et piano, 1910, perdu ;Demon’s Dance Around the Pipe, pour piano, 1909, perdu ;A Full Game at The Spot, pour piano, 1894-98, perdu ;March No. 4 for Piano, pour piano, 1892, perdu ;Set of Three Pieces for Piano, c. 1911, projet, I. The Common (Largo) ; II. The Abolitionists (Allegro) ; III. The “St. Gaudens” (Adagio Andante) “moving marching faces of souls” ;The Slaves’ Shuffle, pour piano, 1909, perdu ;Sonata No. 3 for Piano, 1926-27, perdu ;Studies No. 3, 12, 13, 14, 17, 24, 25 and 26, pour piano, 1907-08, perdu ;The Alcotts for Organ, 1914, perdu ;Fugue for Organ, 1897-98, perdu ;Holiday Quickstep for Organ, 1890, perdu ;Memorial Slow March, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Communion Service, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Organ, with “Adeste Fideles”, perdu ;Postlude [I], pour orgue, 1896, perdu ;Postlude [II], pour orgue, 1897, perdu ;Postlude [III], Children’s Day Parade, pour orgue et quatuor à cordes, 1901, perdu ;Postlude in F for Organ, 1890, perdu ;Prelude [I], pour orgue (ad lib. quatuor à cordes ?), 1896-98, perdu ;Prelude [II], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [III], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [IV], pour orgue, 1896, perdu ;Prelude for Thanksgiving Service, pour orgue, 1897, perdu ;Preludes, pour orgue, 1901, perdu ;Recital Piece for Organ, 1896, perdu ;Sonata for Organ, 1897, perdu ;Thoreau for Organ, 1915, perdu ;Toccata, pour orgue, 1901, perdu ;Anthem: Religion, pour quatuor vocal et orgue, 1901, perdu ;Hymn-Anthem on “Eventide”, pour chœur d’hommes, harpe, piano et orgue, 1901, perdu ;Morning Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;Piece for Unison Chorus, Organ, and Strings, 1901-02, perdu ;Piece for Voices and Organ, perdu ;Psalm 23, pour chœur SATB et orgue, 1897-98, en partie perdu ;Te Deum, pour chœur SATB et orgue, 1890, perdu ;Vesper Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;The All-enduring, pour chœur d’hommes et orgue, 1896, perdu ;Benedict Arnold, projet d’opéra sur une pièce de Lyman Denison Brewster (1832-1904), Major John Andre, 1903-04 ;The Kimash Hills [ou] The Judgment Hall, projet d’opéra sur un texte de Sir Gilbert Parker (1862-1932), The Red Patrol tiré de A Romany of the Snows, 1907-08 ;DKE Show [I]: piece, pour clarinette et piano, 1896, perdu ; DKE Show [II], 1896, perdu ; Hells Bells: “Hail to Phi”, 1897, perdu ; Royal Rivals, 1894, perdu ; Ariel’s Departure, pour voix et piano, 1903, perdu ; Autumn [I], pour voix et piano, 1902, perdu ; Lost song [I], pour voix et piano, 1888 ; Lost song [II], pour voix et piano, 1892 ; Song with Violin and Organ, 1912, perdu ; Watchman! [I], pour soprano et orgue, 1901, perdu ; Hound of the Baskervilles, perdu.

Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.