Université de Yale http://drs.library.yale.edu *(lien vérifié en juillet 2012).*Les dates de compositions sont souvent approximatives ou représentent une fourchette de dates. Pour plus de précisions, consulter les notes du catalogue raisonné de l’Université de Yale susmentionné.
Autres pièces
Exercices : *Canon in A Minor [I], 1895 ; *Canon in A minor [II], pour trio à cordes, 1898 ; *Canon in C, pour trio à cordes, 1898 ; *Canon in D [I], pour trio à cordes, 1895 ; *Canon in D [II], pour soprano, ténor (?) et clavier, 1896 ; *Canon in E, pour trio à cordes, 1896 ; *Canon in F, à quatre voix, 1896 ; *Canon in G flat, pour trio à cordes, 1896 ; *Canon in G, à quatre voix, 1896 ; *Counterpoint Exercise in A, à quatre voix, 1892 ; *Counterpoint Exercise in C, à quatre voix, 1892 ; *Counterpoint Exercise in D flat, à trois voix, 1897 ; *Counterpoint Exercise in E [I], à trois voix, 1892 ; *Counterpoint Exercise in E [II], à trois voix, 1892 ; *Counterpoint Exercise in F, à quatre voix, 1892 ; *Exercises in Fugal Answers, 1893 ; *Burlesque Amen, 1891 ; *Burlesque Cadenza, 1892 ; *Burlesque Canon in C, à quatre voix à l’unisson, 1892 ; *Burlesque Canon in F, 1892 ; *Burlesque Exercise in C [I], 1892 ; *Burlesque Exercise in C [II], 1893 ; *Burlesque Exercise in C [III], pour deux instruments et orgue, 1892 ; *Burlesque Exercise in C [IV], 1896 ; *Burlesque Exercise in C Minor, 1895 ; *Burlesque Harmonization in C, 1892 ; *Burlesque Harmonization in F over E flat, 1891 ; *Burlesque Harmonizations of “London Bridge”, Peer international, 1891 ; *Burlesque Heart-Song, pour voix, 1900 ; *Burlesque Song-Opening, D-G, 1919 ; *Burlesque Whole-Tone Exercise, 1897 ; *Election Memo, 1912 ; *Experiments, 1891 (?) ; *Fugue in Four Keys [I], 1893 ; *Fugue in Four Keys [II], 1893 ; *Take-Off on “Surprise Symphony”, 1909 ; *Polytonal Canon, 1899 ; *Polytonal Exercise, 1892.
Pièces perdues ou projets : *Autumn Landscapes from Pine Mountain, pour orchestre, 1904, perdu ; *Two Contemplations, pour orchestre, 14:30 min., projet ; *Down East Overture, pour orchestre, 1897-98, perdu ; *Hawthorne Concerto for Piano and Orchestra, 1910, perdu ; *List: Music and Democracy!, entre 1935 et 1942, projet de 27 mouvements ; *March No. 1, 1890-92, dérivé de [work:32436][March No. 1 for Piano, with “Year of Jubilee”], perdu ; *March No. 6, with “Here’s to Good Old Yale”, 1889-97, d’après [work:32440][March No. 6 for Piano, with “Here’s to Good Old Yale”], perdu ; *Three Outdoor Scenes, pour orchestre, 11 minutes, I.Allegro vivace; II.Largo sostenuto: The Pond; III.Central Park in the Dark, projet ; *Overture: The American Woods, 1889, perdu ; *Piece for Horns and Strings (on “Watchman”), pour cor (2 ?) et cordes, 1905, perdu ; *Quarter-Tone Chorale for Strings, pour quintette à cordes, 1913-14, perdu, reconstitué Alan Stout, publié par Peters en 1974, créé le 20 mai 1975 à New York par le Juilliard ensemble, direction : Richard Dufallo ; *Ragtime Dance, 1902-1903, perdu, mouvement développpé dans la [work:9434][Sonata No. 3 for Violin and Piano] ; *Set: Sounds!, projet en quatre mouvements : I.Mulbery Tre [Mulberry Trees] Mountain Trees; II.Hanover Sq[uare] before War Walking Song; III.Park Sq[uare]; IV.Thoreau ; *Set for Orchestra: Tone Pictures of Some Bygone Days, 23:30 minutes, c. 1930, I.The Rockstrewn Hills Join in with the Church Bells; II.Calcium Light Night on the Campus; III.A Yale-Princeton Football Game; IV.Central Park in the Dark; V.The Question of Existence-A Cosmic Landscape ; *Set of Cartoons or Take-Offs, 1898-1916, en partie perdu, mouvement III, voir [work:32415][Take-Off No. 3: Rube Trying to Walk 2 to 3!!], mouvement VII, voir [work:32395][Take-Off No. 7: Mike Donlin-Johnny Evers], mouvement VIII, voir [work:32396][Take-Off No. 8: Willy Keeler at Bat] ; Set of Overtures: Men of Literature, pour orchestre, 1904-1912, en partie perdu, I. Robert Browning, voir [work:9409][Robert Browning Overture] ; II. [Ralph Waldo] Emerson, voir [work:32373][Emerson Overture for Piano and Orchestra] ; III. Matthew Arnold, voir [work:32374][Matthew Arnold Overture] ; IV. [Bronson] Alcott, voir [work:32243][Alcott Overture] ; V. Walt Whitman, perdu ; VI. [John Greenleaf] Whittier, perdu ; VII. Henry Ward Beecher, perdu ou seulement en projet ; Set of Proposed Movements [I], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.The New River; II.Maple Leaves; III.Charlie Rutlage; IV.The Indians; V.Ann Street.Set of Proposed Movements [II], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.At Sea; II.Disclosure; III.Swimmers; IV.The See’r; V.Walt Whitman; VI.Thoreau: VII.Old Home Day; VIII.Mists; IX.The Cage;Set of Proposed Movements [III], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.Walking; II.Religion(ou ?)Those Evening Bells! ; III.The South Wind / Die Lotosblume; IV.The White Gulls; V.Two Little Flowers; VI.Like a Sick Eagle; VII.The Last Reader; VIII.Evening; IX.Immortality;Set of Proposed Movements [IV], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I.At Sea; II.The New River; III.The Indians; IV.The Rainbow;Set of Three Pieces, pour orchestre de chambre, 1934, I.[work:9420][Hallowe’en] ; II. [work:9437][The Pond] ; III. [work:32388][The Gong on the Hook and Ladder] ;A Symposium-Five Movements for Orchestra, projet, 16:30 minutes, 1930, I.Processional (In the Church), voir [work:32505][Processional: Let There Be Light] ; II. The Rainbow (In the Sky), voir [work:32657][The Rainbow (So May It Be!)] ; III.Tone Roads (In the Wagon), voir [work:9441][Tone Roads et al.] ; IV.The Unanswered Question (In Contemplation), voir [work:9439][The Unanswered Question] ; V.Robert Browning (In the Heart and Mind), voir [work:9409][Robert Browning Overture] ;Walking Suite, projet, pour orchestre de chambre, 1921, I.In the Car; II.In the Shop(Take-off: Factory noises); III.In the Yard; IV.In the Open;General Booth Enters into HeavenouSalvation, pour chœur d’hommes et fanfare, 1914, perdu ;Holiday March, pour fanfare, 1885-86, perdu ;March for Dewey Day, pour fanfare, avant 1899, perdu ;Overture: Town, Gown and State, pour fanfare, 1896, perdu ;Slow March, with “Adeste Fideles”, pour fanfare, 1886-87, perdu ;Largo for Violin and Organ, 1901, perdu, créé à New York le 16 déc. 1901 par William Haesche et Charles Ives ;List: Possible Movements for Sets, comprend I. [work:32508][December] ; II. [work:32672][September] ; III. [work:32571][Elégie] ; IV. [work:32621][Maple Leaves] ; V. [work:32556][The Children’s Hour] ; VI. [work:32640][Nov. 2, 1920] ; VII. [work:32612][The Last Reader] ; VIII. [work:32658][Religion] ; IX. [work:32506][Serenity] ; X. [work:32543][At the River][work:32710] ; XI. [Two Little Flowers] ;Piece for Cornet and Strings (on “The Beautiful River”), 1905, perdu ;Piece for Cornet (on “Katy Darling”), perdu ;Pre-First String Quartet, 1894-98, perdu ;Pre-Pre-First Sonata for Violin and Piano, 1895, perdu ;Pre-Second String Quartet, 1904-055, perdu ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 1, projet, 8 minutes, 1934, I.Largo; II.* *[work:9429][Scherzo: All the Way Around and Back] ; III. [work:9438][The Rainbow] ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 2, projet, 8 minutes, 1934, I. Allegretto sombreoso: [work:32606][The “Incantation”] ; II. [work:32413][Scherzo: Over the Pavements] ; III. Adagio sostenuto: [work:9410][At Sea] ;Sonata for Trumpet and Organ, 1900, perdu ;Sonata No. 5 for Violin and Piano: “New England Holidays”, projet, 1912-19, I. Washington’s Birthday ; II. [work:9415][Decoration day] (Very slowly-Allegro, 7 minutes ; III. The Fourth of July ; IV. Thanksgiving and Forefathers’ Day ;Song without Words for Cello, 1890, perdu ;Trio for Violin, Clarinet, and Piano, 1902-03, perdu ;Walden Sounds, pour cloches, flûte, harpe éolienne, bois, cordes et piano, 1910, perdu ;Demon’s Dance Around the Pipe, pour piano, 1909, perdu ;A Full Game at The Spot, pour piano, 1894-98, perdu ;March No. 4 for Piano, pour piano, 1892, perdu ;Set of Three Pieces for Piano, c. 1911, projet, I. The Common (Largo) ; II. The Abolitionists (Allegro) ; III. The “St. Gaudens” (Adagio Andante) “moving marching faces of souls” ;The Slaves’ Shuffle, pour piano, 1909, perdu ;Sonata No. 3 for Piano, 1926-27, perdu ;Studies No. 3, 12, 13, 14, 17, 24, 25 and 26, pour piano, 1907-08, perdu ;The Alcotts for Organ, 1914, perdu ;Fugue for Organ, 1897-98, perdu ;Holiday Quickstep for Organ, 1890, perdu ;Memorial Slow March, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Communion Service, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Organ, with “Adeste Fideles”, perdu ;Postlude [I], pour orgue, 1896, perdu ;Postlude [II], pour orgue, 1897, perdu ;Postlude [III], Children’s Day Parade, pour orgue et quatuor à cordes, 1901, perdu ;Postlude in F for Organ, 1890, perdu ;Prelude [I], pour orgue (ad lib. quatuor à cordes ?), 1896-98, perdu ;Prelude [II], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [III], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [IV], pour orgue, 1896, perdu ;Prelude for Thanksgiving Service, pour orgue, 1897, perdu ;Preludes, pour orgue, 1901, perdu ;Recital Piece for Organ, 1896, perdu ;Sonata for Organ, 1897, perdu ;Thoreau for Organ, 1915, perdu ;Toccata, pour orgue, 1901, perdu ;Anthem: Religion, pour quatuor vocal et orgue, 1901, perdu ;Hymn-Anthem on “Eventide”, pour chœur d’hommes, harpe, piano et orgue, 1901, perdu ;Morning Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;Piece for Unison Chorus, Organ, and Strings, 1901-02, perdu ;Piece for Voices and Organ, perdu ;Psalm 23, pour chœur SATB et orgue, 1897-98, en partie perdu ;Te Deum, pour chœur SATB et orgue, 1890, perdu ;Vesper Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;The All-enduring, pour chœur d’hommes et orgue, 1896, perdu ;Benedict Arnold, projet d’opéra sur une pièce de Lyman Denison Brewster (1832-1904), Major John Andre, 1903-04 ;The Kimash Hills [ou] The Judgment Hall, projet d’opéra sur un texte de Sir Gilbert Parker (1862-1932), The Red Patrol tiré de A Romany of the Snows, 1907-08 ;DKE Show [I]: piece, pour clarinette et piano, 1896, perdu ; DKE Show [II], 1896, perdu ; Hells Bells: “Hail to Phi”, 1897, perdu ; Royal Rivals, 1894, perdu ; Ariel’s Departure, pour voix et piano, 1903, perdu ; Autumn [I], pour voix et piano, 1902, perdu ; Lost song [I], pour voix et piano, 1888 ; Lost song [II], pour voix et piano, 1892 ; Song with Violin and Organ, 1912, perdu ; Watchman! [I], pour soprano et orgue, 1901, perdu ; Hound of the Baskervilles, perdu.
Do you notice a mistake?
IRCAM
1, place Igor-Stravinsky 75004 Paris +33 1 44 78 48 43
opening times
Monday through Friday 9:30am-7pm Closed Saturday and Sunday