The setup and the execution of the electroacoustic part of this work requires a Computer Music Designer (Max expert).

Performance date: 3 juillet 2020 - First performance

Documentation date: 2 octobre 2020

Version state

Valid

Validation date: 28 janvier 2022



Executions dates of this version

  • 3 juillet 2020,

Version documentalist

  • naves (Sebastien.Naves@ircam.fr)

Version realisation

Version length

9 h 4 mn 33 s

Comment

8 channels surround + 1 for click track (in ear monitor).

No other version available

Detailed staff

  • violoncelle
(Detailed staff comes from Brahms, send mail to brahms-contenu@ircam.fr for correction.)

Channel details

  • Number of output channel : 9

Electronic equipment list

Computer Music Equipment

  • 1 MacBook Pro - Apple Laptops (Apple)
  • 1 Max 8 - Max (Cycling74)
  • 1 Sound Board - Sound Board
  • 1 BCF 2000 - MIDI Mixer (Behringer)

Audio Equipment

  • 3 DPA 4099 - Condenser Microphones (DPA)
  • 1 DPA 4061 - Condenser Microphones (DPA)
  • 1 TLM 170 - Condenser Microphones (Neumann)
  • 1 DYN-E Set - Contact Microphones (Schertler)
  • 8 Loudspeaker - Loudspeakers
  • 2 Loudspeaker - Loudspeakers
    monitors
  • 1 subwoofer - Subwoofers
  • 1 ear-monitor - Headphones
  • 1 Digital Mixing Desk - Digital Mixers

Premiere

  • 7 septembre 2020, <p>France, Paris, Centre Pompidou, ManiFeste</p>

Publisher :

  • BabelScores

Realisation

  • Mikhail Malt

Work length

  • 7 mn
Télécharger tous les fichiers
File Author(s) Comment
Download [1,2 Mio] Technical rider tech-rider Sébastien Naves
Download [2,1 Mio] Score Score Sébastien Naves
Download [423,0 Mio] Video Video Sébastien Naves Video of the premiere
Download [121,1 Mio] Recording(s) performance_mix Sébastien Naves Mix of the premiere
Download [442,3 Mio] All-in-one Patch Sébastien Naves Patch + score + tech-rider

Instructions

1. Audio setup

2 DPA 4099 (guitar clip + cello clip)

1 contact mic Sclertler

1 DPA 4061 (cello clip)

1 Neumann TLM170

1 apple laptop computer (macOS 10.14.6).

1 sound card with 9 outputs (48kHz 24bits).

1 Mixing desk with 13 inputs (mics + sound card) and 11 outputs (loudspeakers, monitors and in ear monitor).

1 USB/Midi fader controller (Behringer BCF2000).

2. Loudspeaker setup

Loudspeakers 1 to 8 are arround the audience (dac~ 1 to dac~ 8).

Loudspeakers 9 and 10 are monitors.

1 in ear monitor for the performer (dac~ 9 for click track).

3. Midi setup

no Midi.

4. Software installation

Copy the content of the image “KeepDIggingTheHareHole_patch.dmg” in your hard drive.

The folder consists of a max patch and a 9-channel audio file.

Start Max 8 (8.1.6) and check audio setup (option>audio status).

a) Max/MSP patches (Max 8.1.6)

Open the patch “final_patch_keep_digging_06_16_a1.maxpat”.

  1. Initialisation : click on the button (bang).
  2. Turn on the audio.
  3. Adjust the level of the master tape (0dB) and the click track (0dB).
  4. Click on the toggle to start the tape.

For the rehearsal select the appropriate bar in the menu “Go from bar”
Click on the button (bang) play.

b) Routing in Max/MSP

dac~ 1 to adc~ 8 are the loudspeakers 1 to 8 arround the audience.

dac~ 9 for click track.



© IRCAM Creative Commons License
This documentation is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


Program note

Cette œuvre est fortement inspirée du roman de Lewis Carroll, Les Aventures d’Alice au pays des merveilles. « The hare hole » — le trou du lièvre  —symbolise à la fois le besoin de l’homme de s’évader et son monde intérieur souvent entouré de pensées saugrenues et d’impasses. Ce monde est un lieu sûr et rassurant mais peut parfois s’avérer être incompréhensible, absurde et plein de surprises, sans orientation ni continuité. Un monde qui se prête à une re-transformation incessante. C’est exactement cette sensation d’inachevé qui est retranscrite à travers le son. Une structure incomprise, ponctuée d’incidents inopinés ; un son fluide et protéiforme, avec plusieurs couches et textures élaborées qui se régénèrent continuellement.

Sofia Avramidou, note de programme du concert du 7 septembre 2020 au Centre Georges Pompidou

Version documentation creation date: 2 octobre 2020 09:09, update date: 28 janvier 2022 16:23