Liens internet

(liens vérifiés en avril 2019).

Bibliographie

  • Malcolm GOLDSTEIN, « The Politics of Improvisation », Toronto, Musicworks n° 77, été 2000.
  • Ciarán MAHER, « A Different View of a Larger Picure: James Tenney in Conversation with Ciarán Maher on Harmony, Intention, and Phenomenology », Toronto, Musicworks n° 77, été 2000.
  • Gayle YOUNG, « James Tenney’s Cultural and Compositional Diversity », Toronto, Musicworks n° 77, été 2000.
  • James TENNEY, A History of « Consonance» and «Dissonance**», New York, Excelsior Music Publishing, 1988.
  • James TENNEY, Meta-Hodos and META Meta-Hodos: A Phenomenology of 20th Century Musical Materials and an Approach to the Study of Form, Frog Peak Music, 1988.
  • James TENNEY, « A Tradition of Experimentation: James Tenney in Conversation with Udo Kasemets and Musicworks », Toronto, Musicworks n° 27, printemps 1984.
  • James TENNEY, « John Cage and the Theory of Harmony », Toronto, Musicworks n° 27, printemps 1984.
  • Peter GARLAND, Soundings 13: The Music of James Tenney, Soundings Press, 1984.

Discographie sélective

  • James TENNEY, Harmonium #1 ; For 12 strings (rising) ; Two Koans and a Canon ; Voice(s) ; Blues for Annie, Scordatura Ensemble, dans « Harmonium », 1 CD New World Records, 2018, 80803-2.
  • James TENNEY, Beast ; night ; Glissade ; Shimmer ; Array (a’sysing) ; Bessel Functions of the first kind ; Trias Harmonica ; Stochastic-canonic Variations, dans « Bass Works », 1 CD hat[now]ART, 2016, hat[now]ART 197.
  • James TENNEY, Critical Band ; Harmonium #2 ; Koan: Having never written a piece for percussion, dans « Old School: James Tenney », 1 CD Zeitkratzer Records, 2010, zkr 0010.
  • James TENNEY, Form 1 ; Form 2 ; Form 3 ; Form 4, dans « Forms 1-4 — In Memoriam Edgar Varèse, John Cage, Stefan Wolpe, Morton Feldman », ensemble musikFabrik, 2 CD hat[now]ART, 2002, hat[now]ART 2-127.
  • James TENNEY, Ergodos II with Instrumental Responses ; 3 pages in the shape of a pear ; Diaphonic Toccata ; Chorale ; Koan ; Diaphonic Trio, dans « Music For Violin & Piano », 1 CD hat[now]ART, 1999, hat[now]ART 120.
  • James TENNEY, Maxomusic ; Ergodos II ; Koan: Having never written a piece for percussion ; For percussion prehaps, or…; Deux Ex-Machina, dans « The Solo Works For Percussion », 1 CD hat[now]ART, 1998, hat[now]ART 111.
  • James TENNEY, Collage #1 (“Blue Suede”) ; Analog #1 (Noise Study) ; Dialogue ; Phases (for Edgard Varèse) ; Music for Player Piano ; Ergodos II (for John Cage) ; Fabric for Ché ; For Ann (rising), dans « Selected Works 1961-1969 », 1 CD Frog Peak Music, FP 001, ART 1007, 1992.
  • James TENNEY, Hey When I Sing These 4 Songs Hey Look What Happens ; Phases ; Quiet Fan for Erik Satie; For Ann (rising) ; Spectral CANON for CONLON Nancarrow ; Bridge ; Voice(s), dans « The Music Of James Tenney: Selected Works 1963-1984 », 1 CD Musicworks, 1984, MW 27.

Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.