- Informations générales
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Date de composition :
2001
- Durée : 8 mn
- Éditeur : Boosey & Hawkes
- Commande : Orchestre du Minnesota pour son 100e anniversaire
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Livret (détail, auteur) :
Textes d'Emily Dickinson.
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Date de composition :
2001
- Genre
- Musique vocale et instrument(s) [1 voix de femme et orchestre]
- soliste : soprano
- 2 flûtes (aussi flûte alto), hautbois, cor anglais, cor de basset, clarinette (aussi clarinette basse), 2 bassons (aussi contrebasson), 2 cors, 2 percussionnistes, harpe, célesta, cordes
Information sur la création
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Date :
mars 2002
Lieu :États-Unis, Minneapolis
Interprètes :Dawn Upshaw et l'Orchestre du Minnesota, direction : Alan Gilbert.
Observations
Il existe également une version de cette œuvre pour soprano et quatuor à cordes, voir How Slow the Wind.
Note de programme
How Slow the Wind, a setting of two short Emily Dickinson poems, was Golijov's response to the death in an accident of his friend Mariel Stubrin. He writes, 'I had in mind one of those seconds in life that is frozen in the memory, forever-a sudden death, a single instant in which life turns upside down, different from the experience of death after a long agony.' Originally for voice and string quartet, the piece was commissioned by Cecilia Wasserman, in memory of her late husband Herb, for Close Encounters with Music and was first performed in their Seiji Ozawa Hall concert of May 5, 2001, by Dawn Upshaw, soprano; Toby Appel and Justine Chen, violins; Kenji Bunch, viola, and Yehuda Hanani, cello.
Osvaldo Golijov, site internet du compositeur.
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