Pascal Dusapin (1955)
Perelà - Uomo di fumo (2001)
opera in chapters for eleven main characters, eight supporting roles, mixed choir, orchestra, tape and eleven musicians on stage
electronic work
- General information
-
Composition date:
2001
- Duration: 2 h 15 mn
- Publisher: Salabert, Paris
-
Libretto (details, author):
livret trilingue (italien, français, anglais) de Pascal Dusapin, d'après Aldo Palazzeschi, Il Codice di Perelà
-
Composition date:
2001
- Type
- Vocal music and instrument(s) [2 solo voices or more and orchestra]
- soloists: 2 solo sopranos, 2 solo mezzo-sopranos, 2 solo countertenors, solo tenor [aigu] , 4 solo bass voices
- mixed choir
- 3 flutes (also 1 piccolo), 3 oboes (also 1 English horn, 1 oboe d'amore), 3 clarinets (also 1 E-flat clarinet, 1 bass clarinet), 4 bassoons (also 1 contrabassoon), 4 horns, 4 trumpets, 3 trombones, tuba, 3 percussionists, timpani, piano (also harpsichord), 16 violins, 14 second violins, 12 violas, 10 cellos, 8 double basses
Premiere information
-
Date:
24 February 2003
Location:France, Paris, Opéra Bastille
Performers:John Graham-Hall : ténor (Perelà), Youngok Shin : soprano (La reine), Chantal Perraud : soprano (La fille d’Alloro), Martine Mahé : mezzo-soprano (Une pauvre vieille), Nora Gubisch : mezzo-soprano (La marquise Oliva di Bellonda), Jaco Huijpen : basse (Le chambellan, Le ministre), Scott Wilde : basse (Le valet, Alloro, Le président du tribunal), Gregory Reinhart : basse (Premier garde du roi, Le philosophe Pilone), Nicolas Courjal : basse (Deuxième garde du roi, le banquier Rodella), Daniel Gundlach : contre-ténor (Le perroquet), Dominique Visse : contre-ténor (L’archevêque), chœur de chambre Accentus, Orchestre de l'Opéra national de Paris, mise en scène : Peter Mussbach, direction : James Conlon, Erich Wonder : décors, Andrea Schmidt-Futterer : costumes.
Information on the electronics
Electronic device: sons fixés sur support (cd)