Bibliographie

  • Drake ANDERSEN, « Spaces for People: Technology, improvisation and social interaction in the music of Pauline Oliveros », in Organised Sound, 2022, p. 1-8.
  • Alan BAKER, « An Interview with Pauline Oliveros », American Public Media, janvier 2003, http://musicmavericks.publicradio.org/features/interview_oliveros.html
  • David W. BERNSTEIN, « Opening the Sound Field: Pauline Oliveros’ Improvisations with Magnetic Tape », notices dans Reverberations: Tape and Electronic Music, coffret 12 cd, Important Records, 2012.
  • Theodore GORDON, « ‘Androgynous Music’: Pauline Oliveros’s Early Cybernetic Improvisation », in Contemporary Music Review, 2021, Vol. 40, No. 4, p. 386–408.
  • Heidi von GUNDEN, The Music of Pauline Oliveros, Metuchen, The Scarecrow Press, 1983.
  • Pauline OLIVEROS, Initiation Dream, Los Angeles, Astro Artz, 1982.
  • Pauline OLIVEROS, Software for People. Collected Writings 1963-1980, Baltimore, Printed Editions, 1984.
  • Pauline OLIVEROS, Roots of the Moment, New York, Drogue Press, 1998.
  • Pauline OLIVEROS, Deep Listening, A Composer’s Sound Practice, Lincoln, iuniverse, 2005.
  • Pauline OLIVEROS, Sounding the Margins, Kingston, Deep Listening Publications, 2010.
  • Pauline OLIVEROS, Anthology of Text Scores by Pauline Oliveros 1971-2013, Kingston, Deep Listening Publications, 2013.
  • Benjamin Ethan TINKER, « Reflection & Dwelling, écho & réverbération in Pauline Oliveros’ Work », notices dans Reverberations: Tape and Electronic Music, coffret 12 cd, Important Records, 2012.

Discographie sélective

  • Pauline OLIVEROS, The Fool’s Circle ; A Woman Sees how the World Goes with no Eyes ; Reason in Madness Mixed ; This Great Fool’s Stage ; Let it Be So ; Let Me not Be Mad ; *Lear on the Road,*Pauline Oliveros, accordéon et élecronique, Panaiotis, électronique, dans « Crone Music », Lovely Music, 1990, LCD1903.
  • Pauline OLIVEROS, Time Perspectives ; Mnemonics I-V, II of IV, III of IV,IV of IV,V of IV,III;Team and Desecrations Improvisation;The Day I Disconnected the Erase Head and Forgot to Reconnect it;Jar Piece;Another Big Mother;Fed Back 1;Fed Back 2;5000 Miles;Angel Fix;Bottoms Up 1;Nite;Ringing the Mods 1 Heads;Ringing the Mods 2 Tails;Three Pieces I-III;Big Slow Bog;Boone Bog;Bog Bog;Mind Bog;Mewsack;50-50 1 Heads;50-50 2 Tails;A Little Noise in the System;Red Horse Headache, dans « Reverberations: Tape and Electronic Music 1961-1970 », coffret 12 cd, Important Records, 2012.
  • Pauline OLIVEROS, Horse Sings from Cloud ; Rattlesnake Mountain, dans « Accordion & Voice », imprec, 2014.
  • Pauline OLIVEROS, « Water Above Sky Below Now », 1 vinyle Morphine Records, 2015, Doser027LP.
  • Pauline OLIVEROS, « Half A Dove In New York, Half A Dove In Buenos Aires », 1 vinyle Smalltown Supersound, 2022, STSLJN407LP.
  • Pauline OLIVEROS, Quintessential ; Sound Piece ; Horse Sings from Cloud ; From Unkown Silences ; David Tudor ; Tree / Peace, dans « Sound Pieces », 1 CD Another Timbre, 2023, at207.

Liens Internet

(liens vérifiés en mai 2023).


Do you notice a mistake?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

opening times

Monday through Friday 9:30am-7pm
Closed Saturday and Sunday

subway access

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.