Lien Internet

  • George Lewis, « Lifting the Cone of Silence from Black Composers », New York Times, 3 juillet 2020, à lire ici.
  • Gregory Taylor, « An Interview with George Lewis and Damon Holzborn », parties 1 et 2, sur le site de Cycling ‘74, juillet 2020.
  • « George E. Lewis: The Story’s Being Told », interview filmée publiée sur le site de New Music USA, 1er juin 2010.

Bibliographie sélective

  • Harald KISIEDU, George LEWIS (éd.), Composing while black. Afrodiasporische Neue Musik Heute / Afrodiasporic New Music Today, Hofheim, Wolke Verlag, 2023.
  • Harry LEHMANN, « Voyager-Ästhetik: George Lewis improvisiert mit Computern », in Neue Zeitschrift für Musik, Jan 2020, 181/4, p. 36-39.
  • George LEWIS, A power stronger than itself. The AACM and American Experimental Music, Chicago, The University of Chicago Press, 2008.
  • George LEWIS, « Gittin’ to Know Y’all: Improvised Music, Interculturalism and the Racial Imagination », in Critical Studies in Improvisation, Vol. 1, No. 1, 2004.
  • George LEWIS, « Improvisation and the Orchestra: A Composer Reflects », in Contemporary Music Review, Volume 25, Issue 5-6, 2006, p. 429–434.
  • George LEWIS, « Improvised Music after 1950: Afrological and Eurological Perspectives », in Black Music Research Journal, Vol. 16, Issue 1, Spring 1996, p. 91–122.
  • George LEWIS, (2021). « ‘Is Our Machines Learning Yet?’ Machine Learning’s Challenge to Improvisation and the Aesthetic » in Paulo DE ASSIS, Paolo GIUDICI (éd.). Machinic Assemblages of Desire: Deleuze and Artistic Research 3, Louvain, Leuven University Press, 2021, p. 115-128.
  • George LEWIS, « (Machine) Listening as Improvisation », in Technosphere Magazine, December, 23 2018, à lire en ligne.
  • George LEWIS, « New Music Decolonization in Eight Difficult Steps », in VAN Outernational, 2020, à lire en ligne.
  • George LEWIS, Benjamin PIEKUT (éd.), The Oxford Handbook of Critical Improvisation Studies, Volumes 1 et 2, Oxford, Oxford University Press, 2016.
  • George LEWIS, « The Situation of a Creole: In ‘Defining Twentieth-and-Twenty First-Century Music’ », in Twentieth-Century Music, Vol. 14, Issue 3, 2017, p. 442–446.
  • George LEWIS, « Too Many Notes: Computers, Complexity and Culture in ‘Voyager’ », in Leonardo Music Journal, Vol. 10, 2000, p. 33–39.
  • George LEWIS, « Why Do We Want Our Computers To Improvise? », in Alex McLEAN, Roger T. DEAN (éd.), The Oxford Handbook of Algorithmic Music, New York, Oxford University Press, 2018, p. 123–130.

Do you notice a mistake?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

opening times

Monday through Friday 9:30am-7pm
Closed Saturday and Sunday

subway access

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.