Isabel Mundry (1963) Brice Pauset (1965)

Das Mädchen aus der Fremde (2005)

pour acteurs, danseurs, chœur et orchestre, réalisée en collaboration avec Reinhild Hoffmann (danse)


œuvre scénique

  • Informations générales
    • Date de composition : 2005
    • Durée : 25 mn
    • Éditeur : Lemoine, nº 28281
    • Commande : Théâtre National de Mannheim
    • Livret (détail, auteur) :

      Friedrich Schiller : poèmes Der Tanz et Das Mädchen in der Fremde

Effectif détaillé
  • solistes : 1 acteur [nombre non spécifié] , 1 danseur [nombre non spécifié]
  • chœur mixte(3 soprano, 3 contralto, 3 ténor, 3 basse)
  • 2 flûtes (aussi 2 flûtes piccolos, 1 flûte alto, 1 flûte basse), 1 hautbois (aussi 1 cor anglais), 2 clarinettes (aussi 1 clarinette basse), 1 basson (aussi 1 contrebasson), 2 cors, 1 trompette [en ut] , 1 trombone, 3 percussionnistes, 1 piano, 4 violons, 3 altos, 3 violoncelles, 2 contrebasses

Information sur la création

  • Date : 27 mai 2005
    Lieu :

    Théâtre National de Mannheim


    Interprètes :

    collaboration avec Isabel Mundry et la scénographe Reinhild Hoffman

Note de programme

Der Tanz (Dance) and Das Mädchen aus der Fremde (The Girl from a Distant Land) are the two Schiller poems which constitute the basis for an evening of music theater. It is a "work in progress" of the composers Isabel Mundry and Brice Pauset in collaboration with the director and choreographer Reinhild Hoffmann, at the origin of which is a scrutiny of Schiller and his work, above all his poetry. Proceeding from this premise, Isabel Mundry and Brice Pauset each composed one section of the work. The project was not their first compositional collaboration. Reinhild Hoffmann directs the work and, in a third section, will be approaching Schiller's text, without music, from her own perspective and focusing this triple view of Schiller into a large-scale music-theater event. A work for actors, dancers, instrumentalists and chorus, understood as teamwork: music theater as an open process, freed from the closed score, which continues to be written on the stage.