The setup and the execution of the electroacoustic part of this work requires a Computer Music Designer (Max expert).

Version Information

Performance date
31 mai 2021
Documentation date
1 juin 2021
Version
Manifeste 2021 CGP
Status
valid
Validation date
7 septembre 2024
Documentalist
goepfer (goepfer@ircam.fr)
Realisation
  • Thomas Goepfer (Computer Music Designer)
  • Julien Aléonard (Sound engineer)
Length
14.5 min
Upgrade motivation
Version Manifeste 2021, with Contre-tenor

No other versions

Detailed Staff

Soloist
solo countertenor

Detailed staff comes from Brahms, send mail to ressources-contenus@ircam.fr for correction.

Channel Details

Number of input channels
1
Number of output channels
8

Electronic Equipment List

Audio Equipment

8 Loudspeaker
Loudspeakers (generic) - 8 speakers in Spat Revolution
1 Microphone
Microphone (generic) - wireless microphones for the singers -6 DPA 4066 with wireless system were used at the premiere
2 subwoofer
Subwoofers (generic)

Computer Music Equipment

1 Retina
Apple Laptops (Apple) - running High Sierra 10.13.6 - 2,8 GHz - 16Go -Max 7.3.5
2 Max 7
Max (Cycling74) - in 64-bit mode, or MAX 8 in rosetta mode

Downloads

Max Project

Augustin Muller, Thomas Goepfer

5.13 Go

Spat Revolution Presets

Julien Aléonard

1.05 Mo

Score

Sivan Eldar

2.61 Mo


Instructions

Open the Heave_Project.maxproj

Set I/O and VS to 512.

Only the long reverb on the voice was used.
Spat Revolution was used to setup 8 virtual Speakers around the audience.

Program Notes

Soulever, rompre, étirer, s’écrouler. Heave est une oeuvre qui interroge les limites au sein même de la matière ; entre les peaux. Le texte de Cordelia Lynn retrace l’histoire de la croissance, du mûrissement : dans et hors de la terre ; dans son propre corps et sa propre mémoire. Il raconte aussi l’histoire de la séparation : d’un être cher ; d’un tout interconnecté. C’est par le biais de cette juxtaposition de
l’expérience humaine et de l’expérience non humaine, du visible, de l’invisible et du magique que Heave s’efforce de créer un monde animé.
Dans sa version originale, Heave tire parti du lent dialogue noué entre deux solistes pour exprimer un processus étiré et suspendu de séparation et d’éloignement. Cette version pour voix seule va plus loin dans son questionnement des limites : toute distinction est à présent brouillée à mesure que le protagoniste unique se glisse de la terre dans sa peau, de son corps vers la lumière.


Updated at

Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.